Zdrowy sen – czy naprawdę jest aż tak ważny?

Bardzo możliwe, że podobnie jak spora ilość osób w dzisiejszych czasach nie za bardzo przejmujesz się tym, jak sypiasz w nocy. Uważasz, że nie masz czasu na długą regenerację. Zakładasz, że te pięć godzin każdego dnia wystarczą twojemu organizmowi do względnej regeneracji, a tobie do jako takiego wypoczynku i postawienia się na nogi. Zdrowy sen jest jednak znacznie ważniejszy, niż by się to mogło wydawać. Bez niego nie można być zdrowym, nie można czuć się dobrze i nie można normalnie funkcjonować. Przeciętny człowiek przesypia nawet 1/3 całego swojego życia! To olbrzymia ilość czasu, którą wypadałoby oczywiście efektywnie zużytkować. A nie jesteś w stanie tego uczynić, jeżeli każdego wieczoru potrafisz godzinami wiercić się i kręcić w łóżku, bo nigdy nie możesz od razu zasnąć, a nawet gdy już do tego dojdzie, potem budzisz się w nocy przynajmniej kilkukrotnie. Przetestuj na sobie różne sposoby na zdrowy sen i zacznij wreszcie właściwie się regenerować. Twoje życie zmieni się dzięki temu na lepsze. I to zmieni się na wielu różnych płaszczyznach.

Czas snu nie jest aż tak ważny jak jego jakość. Możesz każdego dnia wylegiwać się w łóżku przez kilkanaście godzin, ale i tak nie będziesz budzić się wypoczęty, jeżeli będziesz zasypiać przy włączonym telewizorze i chociażby delikatnie zapalonym świetle. Higiena snu jest kluczowa dla jego efektywności. Postanów więc sobie, że od tej pory na przynajmniej dwie godziny przed planowanym zaśnięciem będziesz wyłączać wszystkie urządzenia, takie jak telewizor czy radio, ale też i będziesz odkładać od siebie swój telefon komórkowy. Najlepiej ustaw na nim tryb samolotowy. Naprawdę nic się nie stanie, jeżeli do rana nie odpiszesz na wiadomość od swojego kolegi. Zdrowy sen to także sen w odpowiednio przygotowanej do niego sypialni. Koniecznie każdego wieczoru staraj się ją przewietrzać i dbaj o to, by twoja sypialnia była czysta i uporządkowana. Postaraj się o to, by łóżko służyło ci wyłącznie do spania. Dzięki temu twój organizm w końcu skojarzy je z wypoczynkiem.